26 Nisan 2009 Pazar

Fırfır yok,fırfır yok!



















Ne güzel oyunumuzdun sen be langırt!Çok paramız olunca langırtı olan bir evimiz olacaktı küçükken,daha o zaman pembe panjurlar bize öğretilmemişti.Küçük kadınlar olmamıştık demek.Eğlenceydi hayallerimiz,bağlılık bağlanmak üzerinden hayaller kurmuyorduk.En fazla birbirimize fırfır yok,fırfır yok diye kızıyorduk.Halka açık yerde oynamayı yasak etmişlerdi ,kumara giriyormuş. Hiç anlamıyordum küçükken nesi sakıncalı olabilir acaba diye,yazlıkta eğlenmek için oynuyorduk,hiç yasadışı bir şey yapar halimiz yoktu. Şimdi büyüdüm hala düşünüyorum anlamıyorum,hala mı yasak acaba?

Efendim gelelim langırtta dikat edileceklere, bi kere illa ki üçlü defansa sahip olanı makbul olan oyundur defansı ikili olan langırttan hayır gelmez.Şans faktörü varmış gibi görünse de tamamen sezgisel,reflekslerin devrede olduğu,zamanlamanın önemli olduğu dikkat gerektiren açı geometri bilgisi isteyen bu anlamda ortalamanın üstünde zekaya ihtiyaç olan bir oyundur.Gol atıldığında yaşanan hazzı,takım arkadaşınızla olan sarmaş dolaş hali yaşayan bilir.

Peki gelelim neden langırt sorusuna?Efendim dün Trabzonspor'un şampiyonluğa giden maçını izlerken,ne kadar keyif almadığım,gazozuna yaptığımız sıradan bi langırt maçında ise ne kadar keyif aldığım geldi aklıma.Sonracıma benim orta sahadaki topçumun bir demirle sabitlenmesine karşın,Hüseyin'den kıvraklığı ve etkili top dağıtması geldi gözümün önüne.Sürpriz goller atabilen, akıllı pasları değerlendiren,kritik maçları çeviren forvetlerim geldi.Sonra kale gibi üçlü defansım geldi,tabiri caizse tam çizgi gibi bir defanstı.Sonra kalecim geldi,nasıl kendine güvenliydi,ne aşırtma degajları vardı be hey gidi heyyy.Teknik direktör olarak kendimi de yabana atmamalıyım hani,her maça kazanmak için çıkardım,hırslıydım,sağ kolum da iyiydi sol kolumda,ortağımla da iyi anlaşırdık,gazozları kazanan hep biz olmak isterdik.Bizi destekleyen taraftarımız da yoktu halbuki.Bir şehir de bizle birlikte yatıp kalkmıyordu,nefes almıyordu.

Velhassıl kelam canım felaket yasadışı bişeyler yapmak,langırt oynamak istiyor.Gerçeklerden,futboldan,beklenen -gelmeyen şampiyonluktan,hafta sonu kabuslarından uzaklaşmam lazım.Fırfır yapmayalım,yaptırmayalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder